NielsToft

joined 3 years ago
[–] NielsToft@feddit.dk 0 points 2 weeks ago

Ubuntu på pc, Debian på hjemmeserver.

Ikke noget fancy, jeg gider ikke fedte med detaljerne. Derfor er jeg også svært glad for at have Claude AI som support. Ikke fejlfri men det løser 99% af mine problemer på et minut eller mindre.

[–] NielsToft@feddit.dk 0 points 1 month ago

Lut og lagkage? Det er en sød sprogblomst som jeg ikke har hørt før =) Den maler et billede i mit hoved!

Lutter (ren) lagkage.

[–] NielsToft@feddit.dk 0 points 1 month ago

Men vi skal jo have råd til svinebaronerne og skatteundragerne og en bro i ny og næ og set i det lys, er det så ikke ok? /s

[–] NielsToft@feddit.dk 0 points 1 month ago (2 children)

Så vil jeg have vaskehal over skattebilletten.

[–] NielsToft@feddit.dk 0 points 10 months ago

Ja og du ved hvem der slikker hvem og hvor.

[–] NielsToft@feddit.dk 0 points 11 months ago

Jeg har brugt det til at bemale vikinge-skjold-replika. Hvis man bruger hviden til at "lakere" med, skulle det også blive ret vandtæt men det synes jeg nu også at linolien klarer meget fint. Pigment i øl eller kærnemælk kan også noget men skal males op hvert andet år eller lign.

[–] NielsToft@feddit.dk 0 points 11 months ago* (last edited 11 months ago) (2 children)

Mega fedt, gode tips! Jeg fumler også med maling men det har mest været tempera og linolie/pigment men jeg skal stensikkert prøve din opskrift.

Point of order: En yngling er en ung mand, en yndling er en favorit =)

EDIT: Hvis du maler poesi med det, er det så slam-poetry?

[–] NielsToft@feddit.dk 0 points 1 year ago

The Blade Itself af Joe Abercrombie. Fremragende fantasy.

[–] NielsToft@feddit.dk 0 points 1 year ago

"Sætter foden ned" er bare en mega grim fordanskning.

[–] NielsToft@feddit.dk 0 points 1 year ago (3 children)

Men ingen fører sauerkraut længere =(

 

Jeg er opmærksom på at det er et discountmærke men det lader til at være et (lille) skridt opad fra "storebrand" som Falke, Prize eller Mitsutomo men måske under Scheppach.

Har feddit mon erfaringer? Helt konkret er det en dyksav jeg skal bruge og der er noget der ligner et godt tilbud (Maskinen plus 2x1 m skinne til en tusse). Jeg ville naturligvis helst købe en god dyr en men det holder julepungen ikke til.