this post was submitted on 03 Jun 2025
1 points (100.0% liked)

theNetherlands

2530 readers
7 users here now

Welkom op c/theNetherlands! Voor het delen van alles gerelateerd aan Nederland: nieuws, sport, humor, cultuur en vragen.

Titels van posts die linken naar een artikel dienen de onaangepaste titel van het artikel zelf te gebruiken.

Als je een nieuwsbericht post, is het daarnaast een goed idee er in een eerste comment je eigen mening over te geven. Dan geef je anderen alvast iets om op te reageren.

Hier gelden verder uiteraard de regels van onze instance:


Welcome to c/theNetherlands! For sharing anything related to the Netherlands: news, sports, humour, culture and questions.

Titles of posts linking to articles have to include the article’s title without alterations.

If you’re posting a news story, it’s also a good idea to give your own opinion in a first comment. Thereby you give others something to respond to. Note that the story has to be directly related to the Netherlands.

For the rest, the rules of our instance of course apply here:

founded 3 years ago
MODERATORS
you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
[–] Vinstaal0@feddit.nl 0 points 1 year ago (1 children)

Ik zeg toch niet dat het hetzelfde niveau heeft?

[–] Shelena@feddit.nl 0 points 1 year ago

Ik bedoelde het niet als aanval, maar ik kan me voorstellen dat het zo over kwam of in elk geval onprettig over kwam. Ik probeer me een beetje te verzetten tegen het idee dat de instroom van asielzoekers een van grootste problemen is die we hebben in Nederland. Dat is iets dat de rechtse partijen zo framen en dat lijkt heel breed over genomen te worden, vooral ook in de media. Tegelijkertijd is het feitelijk onjuist. Ik vind dat gevaarlijk en als ik dat zie gebeuren probeer ik daar iets tegenover te zetten om dat recht te trekken.

Ik interpreteerde dat je de woningcrisis en asielzoekers als enige twee voorbeelden belangrijke problemen noemde als ook het groter maken van de problemen rondom de instroom van asielzoekers dan dat ze zijn. Als je dat niet zo bedoelde, dan spijt me dat.