this post was submitted on 12 Oct 2025
1 points (100.0% liked)
Odense
142 readers
1 users here now
For indhold relateret til Fyns største by.
founded 3 years ago
MODERATORS
you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
view the rest of the comments
Meget enig. I dag er det heldigvis kun et fåtal af partierne, fx Radikale og Enhedslisten, der stadig lukker øjnene for problemerne.
Jeg siger langt fra at det er alle på venstrefløjen, men der er altså et mindretal der er ødelæggende for demokratiet. I mine kredse siger vi ofte at den tolerante venstrefløj ikke er så tolerant igen.
Tolerancens paradoks: Vi er blevet så tolerante at vi har inviteret de intolerante ind. Og som liberal gør det ondt på mig at se en voksende befolkningsgruppe som vil tage frihed fra andre og have andre til at underkaste sig deres religiøse dominans. Med vold hvis nødvendigt.