this post was submitted on 12 Oct 2025
1 points (100.0% liked)

Odense

142 readers
1 users here now

For indhold relateret til Fyns største by.

founded 3 years ago
MODERATORS
 
  1. november kl. 16.00 - 17.00 på “Pladsen ved Føtex” ved Vestergade / Overgade

Kom og deltag i en meningsfuld markering af årsdagen for November-pogromerne (også kendt som Krystalnatten), som nazisterne i Tyskland iværksatte den 9. november 1938.
Kom og tænd en fakkel eller lys for vores fælles håb om en fredelig og retfærdig fremtid.

https://dukop.dk/da/event/8671/

@odense
#odense

you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
[–] President_Pyrus@feddit.dk 0 points 8 months ago (1 children)

Meget enig. I dag er det heldigvis kun et fåtal af partierne, fx Radikale og Enhedslisten, der stadig lukker øjnene for problemerne.

Jeg siger langt fra at det er alle på venstrefløjen, men der er altså et mindretal der er ødelæggende for demokratiet. I mine kredse siger vi ofte at den tolerante venstrefløj ikke er så tolerant igen.

[–] StunningKruger@feddit.dk 0 points 8 months ago

Tolerancens paradoks: Vi er blevet så tolerante at vi har inviteret de intolerante ind. Og som liberal gør det ondt på mig at se en voksende befolkningsgruppe som vil tage frihed fra andre og have andre til at underkaste sig deres religiøse dominans. Med vold hvis nødvendigt.